دبی سلام
0

پالم جمیرا دبی

جزیره نخل دبی عجیب ترین جزیره دنیا
بازدید 71

پالم جمیرا دبی

شهر دبی یکی از مقاصد دیدنی و تفریحی در حاشیه خلیج فارس بوده که در خود عجایب و دیدنی های بسیاری را جای داده است، این شهر شیخ نشین در سال های اخیر رشد صعودی بسیار بالایی را در بین مقاصد گردشگری و دیگر حوزه ها و عرصه های دنیا مدرن داشته و توجه بسیاری از افراد را به سمت خود جذب کرده است، اگر که در سالهای دور به دبی سفر کرده باشید یا عکس های متعلق به 15 یا 20 قبل این شهر را مشاهده کنید قطعا متوجه تفاوت بسیار بزرگی به نسبت شکل حال حاضر آن خواهید شد؛ این تفاوت و تغییر بزرگ نیز مربوط به یکی از بزرگترین پروژه های عمرانی است که به ساخت بزرگترین جزیره دست سازه انسانی یعنی جزیره نخل دبی انجامید، در این مقاله از مجله آنلاین گردشگری دبی سلام قرار است تا شما را بیشتر با این جزیره ساخته شده به دست انسان آشنا کنیم، همراه ما باشید.

جزیره نخل دبی عجیب ترین جزیره دنیا

جالب است بدانید که برخی از افراد جزیره نخل دبی را هشتمین عجایب دنیا بر میشمارند که زمانی که از بالا به آن نگاه کنید شکل یک نخل را که به زیبای طراحی و اجرا شده است را مشاهده خواهید کرد؛

جالب است بدانید که این جزیره یکی از دیدنی ترین و پرطرفدارترین مناطق دیدنی در شهر دبی بوده که در ادامه قرار است تا بیشتر به آن بپردازیم:

علت ساخت جزیره نخل دبی

دبی در خود مراکز خرید متعدد بسیار، جاهای دیدنی متفاوت و هیجان انگیز، مکان های تفریحی، هتل های بی‌نظیر، جاذبه های تاریخی، طبیعی و گردشگری زیادی دارد و همین موضوع باعث شهرت و محبوبیت آن در بین مسافران و گردشگران سر تا سر دنیا شده است و دبی را تبدیل به یکی از شلوغ ترین و پر رفت و آمدترین شهر های حاشیه خلیج فارس کرد؛ جالب است بدانید که تقریبا هر سال 5 میلیون گردشگری برای بازدید از دبی اقدام به تهیه بلیط هواپیما دبی میکنند. البته که هدف اصلی شیخ محمد بن راشد آل مکتوم نیز از ابتدا رساندن این عدد به 15 میلیون گردشگر در سال بوده و همین موضوع آغازگر یکی از بزرگ ترین پروژه های عمرانی در دنیا یعنی نخل دبی بود!

آغاز شکل گیری نخل جمیرا

از آنجایی که هدف دبی توسعه و تبدیل شدن به بهترین نسخه خود بود، مشکلاتی بر سر راه افراد خواهان این موضوع قرار داشت، برای مثال دبی جایی برای توسعه نداشت چرا که به طور کامل این شهر تنها 72 کیلومتر از خط ساحلی را به خود اختصاص داده بود همین موضوع باعث به وجود آمدن یکی از جالب ترین، هوشمندانه ترین و پر هزینه ترین ایده های معماری در دنیا شد؛ ساخت یک جزیره با طرح نخل!

پس از بررسی های لازم در رابطه با طراحی، توجیهات اقتصادی، اجرا و در نظر داشتن اهداف بلند مدت آن، به طور کامل در سال 2006 این جزیره به دنیا معرفی شد و نام آن جزیره نخل جمیرا نام گرفت که در همان ابتدا حیرت تمامی جهان را در پی داشت.

نخل دبی و جزئیات آن

اگر که عکس های مربوط به سال 2001 را از دبی نگاه کنید متوجه میشوید که این شهر تنها دارای یک خلیج کم عمق و گرم در خط ساحلی خود بوده؛ از این جهت برای ساخت جزیره نخل دبی لایروبی با اندازه 100 میلیون متر مکعب از شن کف اقیانوس انجام شد که برای دقت بیشتر و هر چه بهتر از GPS برای اینکار استفاده کردند.

جزیره نخل دبی

پارک الاتحاد جزیره جمیرا

هر موج شکن بیش از 11 کیلومتر طول  داشته و تمام نقاط جزیره را در برابر انواع تهدیدات طبیعی همچون طوفان های خطرناک و امواج سهمگین محافظت میکند.

جالب است بدانید نخستین مونوریل خاورمیانه در این جزیره ساخته شده است و همچنین که یک تونل 6 مسیره در زیر دریا وجود داشته که ارتباط کاملی بین جزیره و ساحل موج شکن است.

درباره جزیره نخل دبی

جزیره نخل دبی یکی از سه مجمع الجزایر عجیب و متفاوت بنا شده در دبی است که دارای 17 شاخه مختلف بوده و توسط حصاری به طول 12 کیلومتر به خوبی محافظت میشود.

ساخت آن در سال 2001 میلادی آغاز و در نهایت در سال 2008 به پایان رسید؛ در این جزیره که 5 کیلومتر در 5 کیلومتر میباشد 160 ویلایی متفاوت ساحلی وجود داشته که برای اقامت مسافران و گردشگران این جزیره تعبیه شده است.

منوریل این جزیره طرفیت حمل 2000 الی 3000 توریست و گردشگر را در طول روز به نقاط مختلف این جزیره داشته که جالب است بدانید که ابتدا این منوریل از متروی دبی آغاز شده و انتهای آن به هتل آتلانتیس میرسد.

گفتنی است هزینه برآورده شده برای ساخت این جزیره به طور تقریبی چیزی حدود 12 میلیارد دلار تخمین زده شده است.

تفریحات و سرگرمی های جزیره نخل دبی

جزیره پالم دبی برای گردشگران و مسافران علاقه‌مند تفریحات بسیاری را در نظر داشته که میتوان آن را یک مجموعه کامل از انواع تفریحات و سرگرمی های مورد نیازتان دانست، در ادامه میخواهیم تا چند تا از این تفریحات را به شما معرفی کنیم:

– تور هیجان انگیز کشتی کروز جزایر پالم جمیرا

– کایاک سواری

– آتلانتیس جمیرا

– سقوط آزاد بر روی بزرگترین جزیره دست ساز

– شنا در کنار دلفین ها، ماهی رنگارنگ و کوسه های خلیج فارس

– تور های ماجراجویانه و مختلف دریایی جزیره جمیرا

– تماشای آبنمای عظیم نخل جمیرا

علت ساخت جزیره نخل دبی

تفریحات و سرگرمی های جزیره نخل دبی

در کنار تفریحات و سرگرمی های این جزیره باید گفت که جزیره نخل دبی در خود بسیاری از لوکس ترین و دیدنی ترین اقامتگاه ها و هتل های لاکچری دنیا را قرار داده و همچنین که در آن میتوانید رستوران ها، کافی شاپ ها، سینما های پیشرفته، چشمه های آب معدنی، سالن های اسپا، آپارتمان های ساحلی، خانه های آبی، 4000 ویلایی با ارزش و گران قیمت که محل زندگی بسیاری از افراد معروف و مشهور دنیا است را مشاهده کنید.

در کنار موارد گفته شده، پالم دبی دارای مناطق دیدنی بسیاری است که در ادامه به معرفی آنها پرداخته‌ایم:

– ساحل غربی جزیره جمیرا

– پارک الاتحاد جزیره جمیرا

– فواره زیبا جزیره جمیرا

-مونوریل پالم جمیرا

– مرکز خرید جمیرا

– کلوب ویستا ماره

نکات جالب در رابطه با جزیره نخل دبی

در ادامه قرار است تا شما را با چند تا از حقایق پشت پرده در رابطه با این جزیره آشنا کنیم که شاید در هر جایی نتوانید به این اطلاعات دست پیدا کنید:

– پروژه جزیره نخل دبی در مرحله مطالعات و فاز صفر، دارای بیشتری حجم تحقیقات بوده است.

– 12 هزار نخل به طور طبیعی در این منطقه رشد کرده‌اند که از زیبا ترین رخداد های طبیعی در آن تلقی میشوند.

– میزان سنگ های به کار رفته در موج شکن های جزیره برابر با میزان سنگ مورد نیاز ساخت دو هرم بزرگ از اهرام ثلاثه مصر است.

– تمامی خدمات و امکاناتی که در این جزیره تعبیه شده از بهترین کیفیت برخوردار هستند.

– موج شکن نخل دبی، نخستین موج شکن منحنی دنیا است.

– با استفاده از میزان بسیار کمی از مصالح به کار رفته در موج شکن جزیره، میتوان دیواری به ارتفاع 2 متر و ضخامتی برابر با 50 سانتی متر ساخت که میتواند 3 دور کامل در اطراف زمین بزند.

– مونوریل آن، جزیره نخل را به شهر اصلی و زمین های اصلی دبی متصل میکند.

– این پروژه ک بزرگترین پروژه عمرانی در دنیا شناخته میشود، بیشترین میزان آسیب های غیرقابل جبران را به محیط زیست وارد کرده است.

– هزینه سرپا بودن این جزیره بسیار بالا بوده که همین موضوع نگرانی های را برای افراد در پی داشته.

– با اینکه این جزیره یکی از بهترین نقاط دبی برای زندگی به شمار میرود اما بد نیست بدانید که با وجود تمامی تلاش ها و زحمات، تمام ساکنین آن از زندگی در این جزیره راضی نیستند، چرا که با تمام کار های انجام شده شاهد راکد بودن آب در بعضی از نقاط نخل دبی هستیم که باعث به وجود آمدن جلبک و پشه های زیادی در جزیره شده است.

آغاز شکل گیری نخل جمیرا

جزیره پالم دبی

در آخر

در انتها باید بگوییم که ساخت این جزیره یکی از پر ریسک ترین، چالش برانگیزترین و یکی از بهترین پروژه های در دنیا بوده که با موفقیت به پایان رسیده است؛ البته که در ابتدا این پروژه را غیرممکن و نشدنی به چشم میخورد اما با همکاری بهترین و معروف ترین مهندسین و معماران سر تا سر جهان این پروژه به بهترین نحو ممکن اجرا و ساخته شد و پیشنهاد میکنیم تا در سفر به دبی، حتما از این جزیره زیبا دیدن کنید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *