دبی سلام
0

معرفی دهکده جهانی دبی

معرفی دهکده جهانی دبی
بازدید 48

معرفی دهکده جهانی دبی

یکی از جاذبه های دیدنی در شهر دبی که میتوانید با بازدید از آن با فرهنگ و کشور های مختلف جهان یکجا آشنا شوید، دهکده جهانی دبی بوده که با گرد آوری فرهنگ و محصولات کشورهای مختلف در کنار هم یک دهکده کوچک جهانی را به مسافران و گردشگران تور دبی معرفی کند. با بازدید از این دهکده میتوانید با آداب و رسوم حدودا 90 کشور مختلف آشنا شده و از صنایع دستی و سوغات آنها دیدن و خریداری کنید!
این دهکده در سال 1997 با هدف توسعه روابط مردم کشورهای مختلف با یکدیگری راه اندازی و افتتاح شد و در حال حاضر یکی از دیدنی ترین جاهای این شهر به شمار میرود.
اگر که قصد سفر به دبی را دارید، پیشنهاد میکنیم تا به لیست جاهای دیدنی که قرار است به بازدید آنها بروید، دهکده جهانی دبی را نیز اضافه کرد و در ادامه همراه مجله آنلاین گردشگری دبی سلام برای آشنایی بیشتر با این جاذبه گردشگری جذاب بمانید.

گلوبال ویلیج دبی

دهکده جهانی دبی یا گلوبال ویلیج (global village) از دیدنی ترین جاهای دبی و همچنین امارات بوده که در خود تفریحات و سرگرمی های متنوع، کافه ها و رستوران های ملل مختلف را همراه با مغازه های پر شده از وسایل تزئینی و سوغاتی از کشورها و فرهنگ های مختلف جای داده است و یکی از بهترین مکان ها برای شکم گردی و خرید در این شهر مدرن است. در این دهکده میتوانید غرفه های بزرگ و متنوعی را از کشور های مختلف همچون ایران، چین، استرالیا، کره جنوبی، قاره آفریقا، قاره آمریکا و… را دیده و از فرهنگ این کشورهای دیدن کنید.
این دهکده دارای غرفه های متعدد و بسیاری از کشور های مختلف است که در این مقاله قصد داریم تا 8 تا از آنها را به شما معرفی کنیم.

غرفه امارت دهکده جهانی دبی

غرفه امارت در دهکده جهانی دبی

غرفه امارت در دهکده جهانی دبی

میزبان اصلی این دهکده جهانی کشور امارات بوده که در بدو ورود به آن میتوانید از این غرفه خوش عطر و بو دیدن کنید، در بدو ورود عطر خوش بوی عود و عنبر مهمان مشام شما خواهند شد و در ادامه میتوانید از بین روغن ها گیاهیی عربی و عطرهای درجه یک عربی که در این غرفه به فروش میرسد خرید کنید، طراحی این غرفه به شکل خانه های خشتی مردم بادیه نشین بوده و میتوانید در بخش فروش لباس های عربی از لباسهای اینفرهنگ دیدن و خرید کرده و اگر که مایل به ثبت عکس یادگاری باشید در قسمت مخصوص این کار می توانید استفاده کنید. با بازدید از غرفه خاندان بزرگ بن زاید آل نهیان میتوانید روند پیشرفت این کشور را مشاهده و از محصولات تولیدی این کشور دیدن کنید.

غرفه ایران در دهکده جهانی دبی

غرفه ایران پوشیده از فرهنگ و معماری باستانی ایرانی است که میتوانید در تمام مدت حضور خود در آن از موسیقی سنتی ایرانی لذت برده و نماهای که الهام گرفته شده از ایران باستان و تخت جمشید است را نظاره کنید، کاشی کاری سنتی ایرانی، آجرکاری و… از هنرهای مردم ایران بوده که به خوبی در بخش های مختلف این غرفه به عرضه در آمدهاند.
در این غرفه عمده خرید گردشگران شامل سوغاتی همچون گز، پشمک، فرش، آجیل و پسته، زعفران و سوهان … بوده و میتوانید از تئاتر که با موضوع فرهنگ و تاریخ کشور ایران است دیدن کنید.

غرفه ایران دهکده جهانی دبی

غرفه ایران در دهکده جهانی دبی

غرفه مصر در دهکده جهانی دبی

غرفه مصر از دیگر غرفه های بزرگ این دهکده بوده که در خود 100 غرفه را جای داده که میتوانید در آنها آثار تاریخی و جاذبه های دیدنی این کشور را مشاهده کرده و از صنایع دستی، لباس های پنبهای، لباس های مرسوم و عرفی مصری (جلابیه)، ظروف مسی، لباس های ملی، صنایع باستانی و… به عنوان سوغات این کشور خریداری کنید. همچنین که در این غرفه میتوانید از لوستر های مخصوص و سنتی این کشور نیز دیدن کرده و برای خانه خود خریداری کنید، در مدت زمان بازدیدتان نیز میتوانید از موسیقی سنتی که توسط بهترین نوازنده های مصری نواخته میشود لذت ببرید.

غرفه قاره آفریقا در دهکده جهانی دبی

این غرفه که نمایانگر 15 کشور بزرگ و کوچک آفریقایی است فرهنگ این قاره و کشور های همچون اتیوپی، آنگولا، زیمباوه، موریتانی، سودان، اوگاندا، کنیا، سنگال، تانزانیا، ماداگاسکار، نامیبیا، نیجریه و….را به جهانیان معرفی و نشان میدهد. در هر گوشه از این غرفه میتوانید معماری و فرهنگ هر کدام از این کشور ها را مشاهده و با آداب و رسوم هر کدام به طور مجزا آشنا شوید.

غرفه مراکش در دهکده جهانی دبی

مراکش از کشور های آفریقایی بوده که به طور مستقل در دهکده جهانی دبی غرفه دارد و میتوانید محصولات تولیدی این کشور را در آن پیدا کنید. هنر موزاییک و معماری اسلامی از مواردی است که مراکش در بین جهانیان توسط آنها شناخته میشود؛ در این غرفه از مهمانان به صورت ویژه توسط طلب و دهل استقبال شده و میتوانید از اشیایی زیبایی متعلق به این کشور دیدن نمایید.

غرفه هندوستان در دهکده جهانی دبی

غرفه کشور هندوستان یکی از بزرگترین، شلوغ ترین و همچنین زیبا ترین غرفه های این دهکده بوده که در خود 300 غرفه دار را جای داده است که میتوانید از آنها مواردی همچون جواهرات، بافتنی های دست ساز مرغوب، کفش های چرم، پارچه های تیفوسی، ابریشم و… را خریداری کنید.

غرفه هند

غرفه هند در دهکده جهانی دبی


غرفه چین در دهکده جهانی دبی
اگر به فرهنگ شرق آسیا علاقه داشته باشید این غرفه یکی از جذاب ترین جاها برای شما خواهد بود، گفتنی است که این غرفه یکی از شلوغ ترین غرفه های دهکده جهانی دبی بوده که میتوانید علاوه بر خرید سوغاتی و تولیدات هنرمندان چینی و آشنایی با معماری کشور چین، با استفاده از کاغذهای مخصوص مجسمه های زیبایی را درست کنید. همچنین که این غرفه دارای یک استخر پرورش مروارید بوده که میتوانید جواهرات زنانهای را که با استفاده از این مروارید ها ساخته میشود را خریداری کنید.
غرفه ژاپن در دهکده جهانی دبی
ژاپن از کشورها با اصالت و قدیمی است که سبب شده تا غرفه این کشور یکی از جذاب ترین و پرطرفدارترین غرفه ها در بین گردشگران بشود؛ این غرفه مکانی مناسب برای عکاسی بوده میتوانید با استفاده از لباس های مردم ژاپن در بوفه های مخصوص عکاسی، عکس یادگاری بگیرد. در این غرفه میتوانید از صنایع دستی و محصولات آسیایی دور دیدن و خریداری کرده و از تئاتری که با موضوع مردم و فرهنگ ژاپنی است دیدن کنید.
رزرو کابانا در دهکده جهانی دبی
از جذاب ترین بخش های این دهکده جهانی که چند سال است از راه اندازی ن میگذرد، بخش اقامتی آن بوده که بازدیدکنندگان میتوانند در صورت تمایل به استراحت اقدام به رزرو کاباناهای ای دهکده جهانی کرده و در خانه های سنتی مردم امارات استراحت کنند. هر کابانا ظرفیت پذیرایی از 12 الی 15 نفر ر داشتی و به صورت ساعتی به علاقه مندان اجاره داده میشود.
در آخر

این دهکده جذاب و دیدنی از جاذبه های گردشگری دبی بوده که همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم از غرفه های بسیاری برخوردار است، در مقاله بعدی از دبی سلام قصد داریم تا شما را با باقی این غرفه آشنا کنیم، پس همراه ما بمانید.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *