دبی سلام
0

معرفی جزیره های دبی

معرفی جزیره های دبی
بازدید 125

معرفی جزیره های دبی

از اصلی ترین جاذبه های دبی و امارات جزیره های دبی هستند.

جزیره نخل دبی که ساخته دست بشر و یک جزیره مصنوعی است در چند سال اخیر توانسته تا تعداد بسیار زیادی گردشگر و و مسافر را به خود جذب کند. همچنین که بسیاری از جاذبه های گردشگری و دیدنی دبی نظیر هتل آتلانتیس نیز دراین جزیره ساخته و قرار گرفته‌اند. این جزایر هر ساله تعداد بسیاری از مسارفران و را مجذوب خود میکنند و چنانچه که برای شما نیز مورد توجه و سوال واقع شده‌اند در این مقاله از مجله آنلاین گردشگری دبی سلام قصد داریم تا به معرفی بهترین جزیره های دبی و چرا این جزیره انقدر معروف هستند بپردازیم.

جزیره های دبی چگونه ساخته شده‌اند؟

شن بیشترین ماده‌ای است که در ساخت جزیره های دبی به کار رفته است. این ش ها از دریایی خلیج فارس برداشته شده و پس از لایروبی به وسیله کشته های مخصوص با طراحی و معماری به خصوصی پاشیده شده‌اند که در انتها موجب ساخته شدن این جزایر مصنوعی شده‌اند.

این پروژه از سال 2001 آغاز شده و نخستین جزیره ساخته جزیره نخل جمیرا است. گفتنی است نخستین مجمع الجزایر که به طور کامل شکل گرفته است، جزیره نخل دبی میباشد.

باید گفت که ساخت این جزایر برای دبی و امارات سود بالای را همراه داشته و در تبدیل شدن این کشور به ثروتمندترین شهر خاورمیانه نیز نقش به سزایی را ایفا کرده است. اما با این حال ساخت این جزایر برای طبیعت زیان های بسیاری را به همراه داشته و زندگی موجودات دریایی منطقه خلیج فارس را مختل کرده و همچنین جلوی موج های طبیعی را گرفته است. بسیاری از گونه های جانوری که در پاکیزگی محیط دریا نقش داشتند همچون مرجان ها و صدف ها در این پروژه از بین رفتند که که نتیجه آن آلودگی بیش از پیش خلیج فارس خواهد بود.

جزیره پالم دبی

طراحی جزیره پالم دبی توسط شرکت آرمیکایی هلمن هرلی چاروات طاووس انجام شده که در ساخت آن از سال 2001 شروع و در نهایت در سال 2007 به پایان رسیده است. از سال 2007 تا به امروز جزیره پالم دبی تبدیل به یکی از عجایب جهان شده و بسیاری از افراد به سمت دبی و خود کشانده است.

جزیره پالم دارای سه بخش کوچکتر به نام ها جزیریه نخل جمیرا، جزیره جبل علی و جزیره نخل دیره میباشد.

مجمع الجزایر پالم از امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری برخوردار بوده که بسیاری از سرمایه گذران از سراسر دنیا را به سمت خود جذب کرده است.

معرفی جزیره های دبی

جزیره پالم دبی

جزیره نخل جمیرا

نخستین جزیره ساخته شده در جزیره پالم، جزیره نخل جمزا بوده از مهمترین و  بهترین بخش های دبی محسوب میشود و علت آن نیز گردشگران و مسافرانی است که هرساله به بازدید این جزیره میروند. امکانت لوکس و متننوعی در جزیره نخل جمیرا وجود داشته که میتوانید از آنها بهر ببرید. همچنین که یکی از بهترین هتل های دبی یعنی هتل آتلانتیس نیر در این جزیره ساخته شده و از امکانات تفریحی دیگر این جزیره میتوان به سواحل خصوصو و پارک آبی آتلانتیس اشاره کرد.

جزیره جبل علی

جزیره جبل علی در سال 2002 شروع به ساخت کرد و تبدیل به دومین جزیره از سری جزیره های دبی شد که آن را میتوان نزدیک ترین و مهمترین جزیره به دبی دانست.

در جزیره جبل علی ساختمان های تجاری و امکانات تفریحی بسیاری قرار گرفته که از بین آنها میتوان به غواصی، ماهیگیری و قایق سواری اشاره کرد؛ مراکزخرید لوکس و رستوران های شیکی نیز در این جزیره وجود داشته و بهترین هتل آن نیز هتل جبل علی نام دارد.

معرفی جزیره های دبی

آشنایی با جزایر دبی

جزیره نخل دیره

سویمن قسمت مهم از جزایر دبی که در آخر ساخته شده و کاربری مسکونی دارد جزیره نخل دیره بوده که بسیاری از افرادثروتمند و معروف از سرتاسر دنیا در این جزیره صاحب خانه و یا امکان تفریحی هستند. از آنجا که این جزیره مسکونی بوده برای تفریح در آن تنها میتوانید از سواحل و امکانات تفریحی ساحلی بهره ببرید؛ به همین خاطر نیز بیشتر جزایر جمیرا و جبل علی در بین مسافران تور دبی محبوب میباشند.

مجمع الجزایر جهان

از دیگر دیدنی های دبی مجمع الجزایر جهان بوده که در 4 کیلومتر ساحل دبی قرار گرفته است، ایده ابتدای این جزیره توسط شیخ محمد ابن رشید المکتوم به وجود آمده است. شاید در نگاه اول به پای زیبایی  جزیره نخل دبی نرسد اما در نقشه های هوای این جزیره شکل نقشه دنیا و قاره های آن را دارد که علت نامگذاری آن به مجمع الجزایر جهان نیز همین موضوع است. بیشتر جاذبه های این جزیره در سفر های هوایی و دیدن آنها در ارتفاع خلاصه میشود. گفتنی است که این جزیهر به نام مججمع الجزایر دنیا و کهکشان نیز مشهور است.

معرفی جزیره های دبی

مجمع الجزایر جهان دبی

جزیره آب های آبی

جزیره بلو واترز دبی یا آب های آبی یکی از زیباترین جزایر دبی بوده که نماد معروف آن چرخ و فلک معروف دبی است چرا که این چرخ و فلک یی از بزرگترین پروژه های دبی جهت جذب توریست و گردشگر به خود میباشد.

ارتفاع این چرخ و فلک به قدری بوده که در بالاترین نقطه آن تمام شهر دبی دیده میشود.

معرفی جزیره های دبی

جزیره بلو واترز دبی

سخن آخر

در این مقاله از دبی سلام به بررسی بهترین و مهمترین جزایر دبی پرداختیم، جزایر مصنوعی دبی از مهمترین عامل های تاثیر گذار در رشد تعداد جمعیت توریستان و گردشگران به دبی بوده که به همین واسطه دبی و کشور امارات را تبدیل به یکی از ثروتمندترین منطقه در خاورمیانه کرده است. در آخر قبل از سفر به دبی بهتر است تا با جاذبه های دیدنی و تفریحات مناطق مختلف این جزایر به خوبی آشنا شوید و برای اینکار  نیز میتوانید به راحتی از مجله آنلاین گردشگری دبی سلام کمک بگیرد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *