دبی سلام
0

شهربازی های دبی

شهربازی های دبی
بازدید 217

شهربازی های دبی

 بخواهیم به دبی فکر کنیم نخستین چیزی که در نظرمان میایید ساختمان های بلند و آسمان خراش ها بسیار و سر به فلک کشیده آن و خصوصا برج خلیفه است. اما باید بدانید که ورای تمام این ها شهرت این شهر به صرفا به خاطر ساختمان های لوکس و جذابش نیست و بلکه به خاطر وجود مراکز تفریحی متعدد و بسیاری است که در جای جای آن قرار گرفته است؛ حتی باید بدانید که برخی از شهربازی های دبی آنقدر مدرن و سرگرم کننده هستن که در لیست بهترین مراکز تفریحی در دنیا نیز قرار گرفته اند و تبدیل به مکانی برای ماجراجویی های گروهی و دسته جمعی شده اند. اگر که قصد تهیه بلیط هواپیما دبی را دارید و یا میخواهید از طریق تور دبی از جاذبه های تفریحی دبی دیدن کنید پیشنهاد میکنیم تا حتما مجله گردشگری آنلاین دبی سلام را برای داشتن جدیدترین اخبار و اطلاعات دنبال کنید.

در این مقاله قصد داریم تا شما را با شهربازی های دبی آشنا کنیم تا از بین آنها بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید؛ همچنین که میتوانید برای روز های گرم تابستانی نیز به سراغ پارک های آبی دبی بروید و یک روز مهیج را برای خودتان خلق کنید.

شهربازی کیدزانیا دبی

شهربازی های کیدزانیا را میتواند مانند مدرسه ای  اجتماعی برای کودکان دانست، این شهربازی که اخیرا نیز در بسیاری از کشورها معروف شده و اکثرا به ساخت آن مشغول شده اند از مکان های بسیار آموزنده و جالب برای کودکان است که ایده اصلی آن ایجاد محیطی مشابه به محیط زندگی واقعی در قالب بازی و سرگرمی برای کودکان بوده تا کودکان بتوانند با ورود به آن با دنیایی بزرگسالی بیشتر و بهتر آشنا شوند.

شهربازی کیدزانیا دبی که یکی از نمونه های موفق این نوع شهربازی است  در طبقه دوم دبی مال قرار گرفته و مساحتی تقریبا 7 هزار مترمربع را دارد. این شهربازی مناسب رنج سنی 2 تا 16 سال بوده که کودکان میتوانند از بین 40 شغل موجود در این شهربازی شغل مورد علاقه خود را انتخاب و چند ساعتی را در آن مشغول به کاری شوند.

جالب است بدانید که این شهربازی واحد پولی خود را که کیدزو بوده دارد که در بدو ورود مقدار مشخصی به هر کودک داده میشود که با آن میتواند به انجام امورات خود و خرید کردن از غرفه ها بپردازد و با کارکردن در قالب شغل های مختلف نیز مقدار بیشتری کیدزو کسب کند!

نکته مهم در رابطه با این شهربازی این بوده که همانطور که گفتیم مانند یک مدرسه اجتماعی بوده که کودک شما میتواند در آن مهارت های اجتماعی خودش را تقویت کند، تعامل اجتماعی داشته باشد، علاقه خود را کشف کرده و در مورد مشاغل، درآمد زایی و… اطلاعات خوبی را کسب کرده و یاد بگیرد.

شهربازی کیدزانیا را میتوان یک شهر مینیاتوری دانست که در آن همه آن چیزی که در یک شهر واقعی وجود دارد مانند بانک، ایستگاه پلیس و … قرار گرفته است.

ساعات کاری: همه روزه از ساعت 10:00 الی 22:00

آدرس: امتداد جاده شیخ محمد بن زاید، مرکز خرید دبی مال، طبقه 2

شهربازی های دبی

شهربازی کیدزانیا دبی

شهر بازی شهر متل پلی دبی 

شهر بازی شهر متل پلی دبی یکی از شهربازی های محبوب برای کودکان 2 تا 10 بوده که جزو گزینه های محبوب تفریحات در تور دبی ارزان محسوب میشود. این شهربازی در واقع الهام گرفته شده از کارتون های پرطرفدار کودکان بوده و طبق این کارتون طراحی شده‌اند، 5 محوطه اصلی در اینا شهربازی وجود دارد که برگرفته از کارتون های توماس و دوستان، باب معمار، آنجلینا بالرین، آتش نشان سام و باربی و دوستان است. در هر بخش کودکان میتوانند با شخصیت ها به بازی ها مختلف و آموزنده بپردازند که هرکدام از این بازی ها به گونه‌آی طراحی شده‌اند تا در انتها کودکان درسی از زندگی را یاد بگیرند.

ساعات کاری: شنبه تا چهارشنبه 10:00 الی 19:00، پنجشنبه و جمعه 10:00 الی 20:00

آدرس: خیابان الصفا، مرکز خرید سیتی واک

شهربازی بالیوود پارک دبی

اگر به سینمای هند و بالیود علاقه‌مند باشید، شهربازی بالیوود پارک دبی که اولین شهربازی با تم بالیوود در جهان است، میتواند گزینه مناسب برای شما باشد، این شهربازی که در سال 2016 ساخته شده در بخش از مجموعه تفریحی وسیع پارک اند ریزورت دبی قرار گرفته است که فضای آن مملو است از نماد ها و شخصیت های معروف سینمای بالیوود که حس و حال فیلم های نوستالژیک و شاد هندی را تداعی میکند. جالب است که تمام وسایل بازی این شهربازی دارای تم بالیوود است. این شهر بازی دارای 5 بخش مختلف بوده و در جای جای آن میتوانید نماد ستارگان مطرح بالیوود را از دهه 60 تا 80 میلادی را مشاهده کنید. همچنین میتوانید برای استراحت و صرف وعده غذایی به رستوران های این شهربازی سری زده و از طعم و عطر غذاهای محلی هندی لذت ببرید.

ساعات کاری: همه روزه 14:00 الی 23:00

آدرس: خیابان شیخ زاید، مجموعه پارک اند ریزورت دبی

شهربازی مجیک پلنت دبی

شهربازی مجیک پلنت دبی که به شهربازی سیاره جادویی نیز معروف است را میتوان یکی از مهمترین شهربازی دبی و مراکز دیدنی آن دانست چرا که این شهربازی چندین بار برنده جوایز بین الملی در بخش های برترین شهربازی های امارات و همینطور بهترین شهربازی های منطقه خاورمیانه شده است. این شهربازی که در مرکز خرید امارات مال قرارا گرفته تفریحات متعدد و متنوعی را برای بزرگسالان و کودکان ارائه میکند که میتواند هر کسی را با هر نوع سلیقه‌ای سرگرم کند؛ از جمله تفریحات و بازیهای که در این شهربازی میتوانید پیدا کنید میتوان به بازی های حماسی، بازی های مهارتی، بازی های ویدئویی، بازی های جایزه محورف بولینگ، بیلیارد و همچنین برای علاقه مندان به هیجان در بخش های متعدد آن بازی های مانند مسابقات ماشین سواری و جامپینگ قرار دارد که میتوانید با آنها سرگرم شوید. وجود بخش های متعدد این شهربازی را تبدیل به مکانی فوق العاده برای همه افراد کرده است، همچنین که اگر تولد در پیش دارید یکی از بهترین گزینه ها جهت سورپرایز تولد و گرفتن جشن تولدی متفاوت به شمار میرود.

ساعات کار: شنبه تا چهارشنبه 10:00 الی 22:00، پنجشنبه و جمعه 10:00 الی 24:00

آدرس: جاده شیخ زاید، مرکز خرید امارات مال، طبقه دوم

 شهربازی مادهش ورلد دبی

شهربازی مادهش ورلد را میتوان یک شهربازی فصلی در دبی دانست؛ مطمئنا نام مرکز تجارت جهانی دبی را شنیده‌اید، این مجتمع چند منظوره هر ساله میزبانی بیش از 500 رویداد مهم جهانی و نمایشگاه بین المللی در دبی را به عهده دارد که در بین غرفه های متعدد آن مرکز تفریحی تحت عنوان مادهش ورلد نیز مشغول فعالیت است، مادهش در  زبان عربی به معنای شگفت انگیز بوده که توصیف خوبی از سرگرمی ها و بازی های این شهربازی هستند. بازی های این شهربازی بسیار جذاب و سرگرم کننده به شمار میروند که آوازه آن در بین مسافران  تور دبی پیچیده است؛ گفتنی است که این شهربازی مناسب همه رنج های سنی بوده اما برای کودکان از جذابیت بیشتری برخوردار است؛ همچنین باید اضافه کرد که بازی های این شهربازی علاوه بر جنبه سرگرمی جنبه آموزشی نیز دارند.

ساعات کار: معمولا فعالیت این شهربازی از اوایل ماه جون تا اواسط ماه آگوست میباشد؛ همه روز از ساعات 10:00 الی 24:00

آدرس: جاده شیخ زاید، مرکز تجارت جهانی

شهربازی لگولند دبی

شهربازی لگولند را میتوان پای ثابت یک برنامه سفر دبی دانست؛ این شهربازی که اولین شهربازی لوگو در خاورمیانه است یکی از بخش های مجموعه تفریحی پارک اند ریزورت دبی بوده که در سال 2016 با بیش از 60 میلیون قطعه لگو افتتاح شده است و در زمره بزرگترین شهربازی های لگوی جهان قرار گرفته است.

این شهربازی انواع وسایل تفریحی برای کودکان 2 تا 12 را فراهم کرده که کودکان از بدو ورودشان ابتدا با نحوه ساخت لگو و روند و مراحل آن آشنا میشوند و سپس اسباب بازی مورد علاقه خود را از ماشین تا عروسک را میسازند. همچنین در بخش دیگری از لگولند کودکان در فعالیت های مختلف شرکت کرده و بدین ترتیب علاوه بر بازی و سرگرمی مهارت های اجتماعی خود را نیز تقویت میکنند.

گفتنی است یکی از جذاب ترین بخش های این شهر بازی را میتوان مینی لند دانست که در آن 15000 سازه مینیاتوری از مکان های مختلف گردشگری دنیا که همگی با لگو ساخته شده اند، قرار گرفته است.

شهربازی های دبی معرفی

شهربازی لگولند دبی

شهر بازی آی ام جی ورلدز ادونچر دبی

شهر بازی آی ام جی ورلدز ادونچر یا آی ام جی از هیجان انگیزترین شهربازی های سرپوشیده در دبی بوده که مساحتی بیش از 140000 متر مربع را دارا است؛ این شهربازی محل مناسب برای همه افراد بوده و دارای سرگرمی های مختلف برای کودکان و بزرگسالان است؛ کودکان میتوانند با شخصیت های کارتونی که توسط دو شرکت مارول و کارتون نتورک ساخته شده‌اند به بازی و تفریح مشغول شوند و بزرگسالان میتواننند از مرتفع ترین ترن های هوای دبی لذت ببرند. همچنین میتوانید از امکانات جانبی این شهربازی که شامل سینما بزرگ و مجهز، فروشگاهای متنوع و کافه و رستوران میشود نیز بهره ببرید.

گفتنی است این شهربازی به ازای هر نفر با توجه به سن بازدیدکننده ورودی دریافت میکند.

ساعات کاری: یکشنبه تا چهارشنبه 11:00 الی 20:00، شنبه تا پنجشنبه 11:00 الی 22:00

آدرس: خیابان شیخ محمد زاید

شهربازی و پارک آبی واندرلند دبی

از قدیمی ترین و شناخته شده ترین جاهای دیدنی دبی شهربازی و پارک آبی واندرلند دبی بوده که از سال 1996 مشغول فعالیت است. پارک آبی این مجموعه مهیج ترین بازی ها و سرگرمی ها را در اختیارتان قرار میدهد که میتواند آدرنالین را تا مقدار قابل توجهی در شما افزایش دهد. جدای تفریحات آبی این مجموعه، شهربازی آن پذیرای هر سلیقه و سن و سالی بوده و میتوانید در آن هر بازی را پیدا کنید؛ از بازی های کلاسیک مانند قطار و چرخ و فلک گرفته تا پیست مسابقات ماشین سواری و ترن هوایی!

گفتنی است که به علت ایمنی وسایل بازی این شهربازی در دو نوع کودکان و بزرگسالان به طور مجزا طراحی شده‌اند.

کلبه وحشت نیز از دیگر بخش های مهیج این شهربازی بوده و همچنین که در این شهربازی میتوانید غذاهای مختلف عربی، بین المللی و خاورمیانه را در 6 رستوران مختلفی که در این مجموعه قرار گرفته است امتحان کنید.

ساعات کاری: همه روزه 10:00 الی 22:00

آدرس: خیابان الریاض

پارک آبی آکواونچر دبی

پارک های آبی دبی از پارک های آبی معمولی که میشناسیم کمی فراتر از نظر تفریحات، سرگرمی ها و وسایل بازی هستند و از همین رو بیشتر در زمره شهربازی ها دسته بندی میشوند. پارک آبی آکواونچر دبی یکی از همین دسته پارک ها است که دارای مساحتی برابر با 1414 هکتار بوده و متعلق به هتل آتلانتیس دبی میباشد.

باید گفت که شهرت و محبوبیت این پارک جهانی بوده چرا که در خود طولانی ترین سرسره های آبی کل دنیا و به ویژه خاورمیانه را جای داده است.

این پارک شامل دسته بندی های مختلف بوده که این دسته بندی ها شامل واتر ساید، بخش رودخانه، بخش کوسه و کلاب کودکان است همچنین که این شهربازی دارای محوطه ساحل اختصاصی و زیپ لاین بوده که میتوانید از آنها بهره ببرید. گفتنی است که این پارک آبی دارای ورودی بوده و برای استفاده از هر کدام از تفریحات آن ملزم به تهیه بلیط میباشید.

ساعات کاری: همه روزه 10:00 الی 19:00

آدرس: جزیره پالم جمیرا، هتل آتلانتیس

شهربازی موشن گیت دبی

یکی از دیگر از شهربازی های که در مجموعه تفریحی بزرگ دبی پارک اند ریزورت قرار گرفته، شهر بازی موشن گیت بوده که مناسب علاقه‌مندان هالیود است؛ این شهربازی با بهره گیری از شخصیت های استودیوهای نظیر لاینز گیت، دریم ورکس و کلمبیا پیکچر اقدام به ساخت فضای خاطره انگیز از کارتون های جذاب قدیمی نظیر شرک کرده است. گفتنی است در این شهربازی سرسره آبی بزرگی با ظرفیت حدود 793000 گلن آب وجود دارد و همچنین ترن های هوایی غول آسایی که میتوانید از آنها بهره ببرید.

فروشگاه های متنوع و حراجی، سالن نمایش 1000 نفری و رستوران ها و کافی شاپ های متنوع از دیگر امکانات این شهربازی هستند.

ساعات کاری: همه روزه 11:00 الی 20:00 (در برخی از ایام سال ساعات متغیر هستند)

آدرس: خیابان شیخ زاید، مجموعه پارک اند ریزورت

سخن آخر

در این مقاله از دبی سلام سعی کردیم تا شما را با چندتا از بهترین شهربازی های دبی آشنا کنیم تا در سفر به دبی بتوانید از آنها دیدن کرده و خاطرات و لحظات به یاد ماندنی را برای خود و همراهنتان ایجاد کنید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *