دبی سلام
0

سالن اپرای دبی

سالن اپرای دبی کجا است؟
بازدید 62

سالن اپرای دبی

در این مقاله از مجله آنلاین گردشگری دبی سلام قصد داریم تا به معرفی یکی از جاذبه های دیدنی شهر دبی که شاید نام آن را کمتر شنیده باشید یعنی اپرای دبی بپردازیم؛ البته این اپرا مطمئنا در بین افراد اهل موسیقی و هنر یکی از برجسته ترین و مهم ترین مکان های هنری در جهان محسوب میشود که برای بازدید و شرکت در برنامه های آن و شنیدین موسیقی های بی نظیری که توسط هنرمندان مطرح جهانی نواخته میشود، به این شهر مدرن و زیبا سفر کرده‌اند.

در ادامه همراهم با ما باشید تا با جذاب ترین و دیدنی ترین ساختمان هنری و ادبی این شهر آشنا شوید.

سالن اپرای دبی کجا است؟

این سالن اپرا در مرکز شهر دبی و قلب آن واقع شده که دسترسی به آن را برای افراد بسیار راحت و آسان کرده است. برای بازدید از آن کافی است تا به وسیله مترو، تاکسی، اتوبوس و یا اتومبیل شخصی خود را به مرکز دبی برسانید، در ادامه میتوانید آدرس دقیق این ساختمان را مشاهده کنید:

آدرس سالن اپرای دبی: Sheikh Mohammed Bin Rashid, Near Burj Khalifa, Downtown Dubai – Dubai – United Arab Emirate

تاریخچه سالن اپرای دبی

در سال 2012 حاکم وقت دبی برای اینکه نوزادگان و خوانندگان معروف و مطرح از سرتاسر دنیا بتوانند به اجرا در این شهر مدرن مشغول شوند دستور ساخت سالن اپرای مدرن و لوکسی را در این شهر اعلام کرد و بعد از 5 سال یعنی در سال 2016 اتمام این پروژه بزرگ اعلام شد؛ در سال 2015 سالن اپرای دبی توانست عنوان برترین پروژه خاورمیانه را از آن خود کند و در سال افتتاح پروژه یعنی 2016 نیز جایزه بهترین طراحی سال را دریافت کرد.

باید اضافه کرد که سالن اپرای دبی پس از ساخت تبدیل به یکی از جاذبه های دیدنی و گردشگری شهر دبی شده است که شاید بتوان معماری مدرن و جذاب آن را که طبق جدیدترین و آخرین امکانات روز دنیا طراحی و تجهیز شده است، دانست.

نکته جالب دیگری که باید بدانید این است که برای طراحی و اجرا این سازه طراحان بسیاری از سراسر جهان پیشنهاد های خود را اعلام کرده‌اند که میتوانید حاصل آنها را در گوشه و کنار این شهر مشاهده کنید.

بخش های مختلف سالن اپرا دبی

سالن اپرای دبی در وهله اول میتواند شما را شگفت زده کند، با بالا رفتن پرده ها شاهد عجیب ترین و زیبا ترین صحنه اپرای که به چشم دیده‌اید خواهید بود، این صحنه را میتوان یک صحنه همه کاره دانست که از پرتره ها و نمایش های موزیکال الهام گرفته شده است.

اپرای دبی تمامی تلاش خود را برای انتقال حس هنر به مخاطبان خود کرده است که شما با ورود به آن خود را درون مجموعه ای از رویدادهای مختلف خواهید دید؛ این سالن دارای بخش های مختلفی در خود بوده که هر کدام مختص به یک رویداد است؛ مانند تمام سالن های اپرای جهان، اپرای دبی نیز از 5 بخش چند کاربری تشکیل شده که در ادامه به معرفی هر کدام از آنها پرداخته‌ایم:

سالن اجتماعات اپرای دبی

شاید بتوان عنوان مجذوب کننده ترین و با شکوه ترین سالن اپرای دبی را به سالن اجتماعات آن اطلاق داد، این سالن چندکاربره موسیقی و تئاتر دارای یک صحنه باشکوه و زیبا برای برگزاری نمایش های تئاتر و برگزاری کنسرت ها است؛ همانطور که گفتیم این سالن چندکاربره بوده و در زمان های کنسرت تبدیل به یک سالن کنسرت باشکوه شده و برای دیگر موقعیت های همچون عروسی، نمایش های مد و فشن، معرفی محصولات و اینچنین رویدادها توانایی پذیرایی و میزبانی از این رویداد ها را به راحتی دارد.

به همین علت نیز این سالن را میتوان یک یالن سازگار و چندکاربره دانست؛ البته در بیشتر اوقات این سالن مشغول برگزاری برنامه های مسحور کننده از موسیقی های عربی است که توسط موفق ترین خوانندگان اجرا میشود.

استودیو سالن اپرای دبی

دومین قسمتی که به سراغ آن رفته‌ایم، استودیو سالن اپرا بوده که مانند یک دایره بزرگ که دیدی کامل و منظره‌ای پانوراما دارد است.

این استودیو از تمامی جهات عایق صوتی شده و یک مکان شگفت انگیز برای برگزاری انواع رویدادهای همچون سرو شام، پذیرایی های گوناگون، انواع رویداد های اداری، اجتماعی و این چننی موارد است.

مانند یک بوم نقاشی در این مکان امکان برگزاری تمرین های رقص و یا معرفی و عرضه محصولات وجود دارد.

گفتنی است از معروفترین جوایزی که این مکان به خود اختصاص داده میتوان به پربازدیدترین کنسرت عربی یا بهترین آلبوم موسیقی جهان اشاره کرد.

سالن اپرا در شهر دبی

برگزاری فشن شو در سالن اپرا دبی

فضای تفریح و گردش

یکی از مکان های دیگری که مناسب برگزاری رویداد های مختلف در سالن اپرای دبی است، این قسمت بوده که مانند یک رابط مابین مکان های مختلف این اپرا عمل میکند. این فضا را میتوان برای برگزاری مراسم های همچون جشن تولد، جشن عروسی، مهمانی های سال نو، معرفی و عرضه محصولات، مهمانی های اداری و اجتماعی و… دانست که از ظرافت و کارایی خوبی برای برگزاری هر کدام از این مراسم ها برخوردار است.

فضای سبز و باغ

فضای سبز و باغ دبی یکی از پر جنب و جوش ترین مکان های اپرای دبی بوده که از یک چشم انداز فوق العاده زیبا و وسیع از برج خلیفه دبی و فواره های خروشان دبی برخوردار است.

این قسمت نیز مانند دیگر قسمت های اپرای دبی خاصیت چند کاربره داشته و دارای ظرفیتی 700 نفری بوده که میتوانید در آن به برگزاری مهمانی های عروسی، تولد، مهمانی های سال نو، سور شام، معرفی محصولات، مهمانی های اداری و اجتماعی و… مشغول شوید.

سالن اجتماعات اپرای دبی

استودیو سالن اپرای دبی

سرسرا سالن اپرا دبی

در نهایت آخرین بخش این سالن اپرا جذاب، سرسرا تماشایی و عجیب آن است؛ سرسرا سالن اپرای دبی از اکسسوری های لوکس و شیک بسیاری همچون لوستر های مجلل و… تزیین شده است و مکانی ایده‌آل را برای برگزاری انواع جشن های همچون تولد، عروسی، برگزاری همایش ها، رویدادهای موسیقی فراهم کرده است.

این سالن فوق‌العاده در قلب سالن اپرای دبی قرار داشته و میتواند انتخابی فراموش نشدنی برای برگزاری رویدادها و جشن های مهم شما باشد.

نکات بازدید از سالن اپرا دبی

مانند دیگر سالن های اپرای جهان این سالن نیز از قوانین و مقرارتی برخوردار بوده که در زمان بازدید از آن ملزم به رعایتشان هستید که در ادامه به بررسی آنها پرداخته‌ایم:

– در زمان شرکت در برنامه‌ای مشخص، حتما 2 ساعت قبل از برنامه در مجموعه حاضر شوید، برای حضور در برنامه های روزانه و معمول نیز 30 دقیقه قبل از آغاز برنامه وارد مجموعه شوید.

– برای استفاده از پارکینگ مجموعه ملزم به پرداخت هزینه هستید.

– بلیط سالن اپرای دبی به صورت اینترنتی تهیه میشود اما حتما در زمان حضور بلیط پرینت شده خود را همراه داشته باشید.

– برای حفظ آرامش بینندگان پس از شروع نمایش، کسی اجازه ورود را نخواهد داشت، از این رو به ساعت و زمان توجه کافی را داشته باشید.

– در انتها در خاطر داشته باشید که به صورت همزمان تنها برای 10 نفر میتوانید بلیط تهیه کنید و اگر که برای افراد بیشتری مایل به تهیه بلیط هستید، میبایست به صورت حضوری به مجموعه مراجعه کنید.

در انتها

سالن اپرای دبی مکانی ایده‌آل و چند منظوره برای برگزاری رویداد های مختلف بوده که این امکان را به شما میدهد تا یک میزبانی تمام و کمال را برای مهمانی ها و رویدادهای مهم خود داشته باشید.

همچنین که میتوانید به تماشای اجرای های بی نظیری و دیدنی هنرمندان مطرح جهان نیز در سالن های مختلف آن مشغول شوید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *