دبی سلام
0

روش های اقامت در دبی

روش های اقامت در دبی
بازدید 122

روش های اقامت در دبی

امارات  متحده عربی این روزها تبدیل شده است به یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی در دنیا و یکی از رویایی ترین کشورها به جهت تاسیس و راه اندازی کسب و کار و تجارت! از آنجایی که مالیاتی بر درآمد در این کشور برابر با صفر است، بسیاری از مشاغل بین المللی در دبی و دیگر مناطق امارات کسب و کار خود را با ایجاد شرکت در امارات  گسترش داده‌اند. در این مقاله از مجله گردشگری دبی سلام قصد داریم تا روش های اخذ اقامت  دبی را بررسی و به مزایا و معایب روش های اخذ اقامت امارات(دبی) بپردازیم پس تا انتها همراه ما بمانید.

اخذ اقامت امارات

به طور کلی دریافت اقامت امارات  از طریق شیوه های زیر امکان پذیر است:

– اخذ اقامت امارات از طریق ثبت شرکت و شریک لایسنس

– اخذ اقامت امارات از طریق خرید خانه

– اخذ اقامت امارات از طریق تحصیل

– اخذ اقامت امارات از طریق کار

در این مقاله از دبی سلام قصد داریم تا در رابطه با واقعیت های اخذ اقامت امارات  بی طرفانه و به دو را از هر نوع تبلیغات غیر واقعی اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهیم. در ادامه مطلب همانطور که گفتیم به روش های اخذ اقامت امارات و مزایا و معایب آن خواهیم پرداخت؛ اما نخست در آغاز مقاله به این سوال که آیا دریافت اقامت دائم امارات یا اخذ پاسپورت امارات  امکان پذیر است یا خیر؟ میپردازیم.

نحوه دریافت پاسپورت امارات  یا اخذ اقامت دائم امارات  

به طور خلاصه اگر بخواهیم بگوییم باید گفت که کشور امارات سیاست های سخت گیرانه‌ای در رابطه با اعطای پاسپورت امارات به مهاجران دارد و یا به بیان بهتر اینکه کشور امارات  هیچگونه سیاست مهاجرتی جهت اعطای پاسپورت به شهروندان خارجی ندارد. پس بیان ساده تر امکان دریافت اقامت دائم امارات وجود ندارد!

مجوز های اقامتی که برای مهاجران امارات در نظر گرفته شده است اکثرا  ساله و قابل تمدید بوده که شهروندان امارات پس از دریافت آن هر چند سال نیاز به تمدید اقامت خود خواهند داشت. عموما نیز مشکل خاصی در رابطه با تمدید اقامت امارات وجود ندارد.

پس به زبان ساده و نهایی هیچگونه پاسپورت امارات و یا اقامت دائم در امارات وجود ندارد و اخذ اقامت امارات به هر روشی تنها یه اقامت موقت و قابل تمدید خواهد بود.

اقامت امارات با خرید ملک

از شیوه های اخذ اقامت امارات که جدیدا نیز خیلی محبوب شده است دریافت اقامت امارات  از طریق خرید ملک است.

با خرید ملک در امارات شما میتوانید اقامتی بین 6 ماه تا دو سال را دریافت کنید و پس از اتمام دوره اقامت خود می بایست نسبت به تمدید آن اقدام کنید. همچنین که باید بدانید با خرید ملک در خانه اجازه کار در امارات را نخواهید داشت و برای کار در امارات نیاز به اخذ مجوز های دیگری هستید.

دبی یکی از محبوب ترین شهر های امارات  جهت خرید ملک بوده که بسیاری از ایرانیان به جهت سرمایه گذاری و اخذ اقامت امارات  اقدام به خرید ملک در دبی میکنند. با داشتن نگاه اقتصادی و درست میتوانید سود زیادی نیز از این سرمایه گذاری کسب کنید اما همواره میبایست هنگام خرید ملک در امارات مراقب سودجویان و افراد کلاهبردار باشید؛ در ادامه به بررسی شرایط کامل اخذ اقامت دبی از طریق خرید خانه پرداخته‌ایم.

شرایط دریافت اقامت دبی با خرید ملک

شهروندان خارجی تنها با خرید خانه نمیتوانند اقامت امارات را بدست آورند چرا که این کار نیاز به شرایط خاصی دارد که شرایط دریافت اقامت دبی با خرید ملک به صورت زیر است:

– جهت اخذ اقامت امارات ملک خریداری شده در دبی میبایست حداقل 1 میلیون درهم باشد. گفتنی است که ملاک قیمت خانه، عدد درج شده در سند بوده و ارزش فعلی آن مطرح نیست.

روش های اقامت در دبی

اخذ اقامت امارات

– در صورت شریک بودن سند خانه با هر شخص، سهم هر نفر جهت اخذ اقامت امارات میبایست حداقل 1 میلیون درهم باشد.

– سند ملک نباید در رهن و وثیقه باشد.

– داشتن سند خانه الزامی است و این بدان منظور است که با پیش خرید خانه که هنوز سند مالکیت ندارد، اقامت امارات داده نمیشود.

– بیشتر ملک های که در دبی خریداری میشود دارای هزینه های همچون شارژ نگهداری ساختمان یا هزینه های استفاده از تهویه مطبوع بوده که مالک ماهانه یا سالانه ملزم به پرداخت این هزینه ها میباشد.

مزایا خرید خانه در امارات و دبی

– اخذ اقامت امارات

– زندگی در شهر مدرن

– بهره مندی از امکانات مدرن خانه ها

– سرمایه گذاری بسیار خوب در صورت انتخاب هوشمندانه

معایب خرید خانه در امارات و دبی

– حداقل 1 میلیون درهم جهت خرید خانه برای اخذ اقامت

– طبق قانون، ملک خریداری شده به ارث نمیرسد.

– دو نوع مالکیت در امارات وجود داشته که در مالکیت مطلق علاوه بر ساختمان صاحب زمین آن نیز هستید و در دیگر مالکیت ها تنها صاحب ساختمان و اعیان هستید که بیشتر مهاجران و خارجی ها تنها صاحب ساختمان هستند.

– امکان اخذ پاسپورت با خرید ملک وجود ندارد.

– با خرید ملک در امارات تنها اقامت در آن را دارید و اجازه کار در امارات  را ندارید.

– خرج های سالانه شارژ ساختمان و … که مستلزم پرداخت سالانه و ماهانه است.

روش های اقامت در دبی

مزایا خرید خانه در امارات و دبی

  

اخذ اقامت امارات  از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت

از سریعترین و بهترین راه های اخذ اقامت امارات ثبت شرکت در امارات و دبی بوده که در ادامه به مزایا ثبت شرکت در دبی پرداخته‌ایم:

– اخذ اقامت امارات با تمدید نامحدود از طریق ثبت شرکت در دبی

– امکان اخذ اقامت برای خانواده

– نرخ مالیات صفر بر درآمد برای شرکت ثبت شده در دبی

– ثبت شرکت در دبی بدون نیاز به کفیل و یا شریک اماراتی با مالکیت صد در صدی

– افتتاح حساب بانکی در امارات

– نیازی به اثبات سوددهی شرکت جهت تمدید اقامت ندارید

– نیازی به اجاره یا خرید دفتر جهت ثبت شرکت در دبی ندارید(ثبت شرکت از طریق دفتر مجازی امکان پذیر بوده)

– جهت ثبت شرکت در دبی ملزم به استخدام منشی، حسابدار یا مدیر اماراتی ندارید.

-امکان ثبت شرکت با کاربری تجاری، تولیدی یا خدماتی

– فاصله کم با ایران

– امکان تجارت در منطقه GCC با ثبت شرکت در امارات

– امکان تجارت آزاد در بازار ها جهانی با ثبت شرکت در امارات

– شرکت در مناقصه های دولتی از طریق ثبت شرکت در دبی و امارات  

– امکان خرید املاک و مستغلات در امارات با ثبت شرکت

شما میتوانید در شهر های ابوظبی، عجمان، راس الخیمه، فجیره، ام القوین و دبی اقدام به ثبت شرکت کنید اما به علت موقعیت استراتژیک دبی در تجارت جهانی، یکی از محبوب ترین شهرهای امارات  به جهت ثبت شرکت در امارات محسوب میشود که سرمایه گذاران میتوانند انواع گوناگون شرکت ها را در دبی و امارات ثبت کنند که در ادامه به شرایط ثبت شرکت در امارات خواهیم پرداخت.

ویژگی های کلی ثبت شرکت در دبی

توضیحات

مدت زمان پروسه ثبت شرکت در دبی

بین 1 الی 4 هفته

زمینه های مجاز جهت ثبت شرکت

تولید و صنعت، تجارت، خدمات

میزان مالیات بر درآمد شرکت های دبی

صفر

امکان اخذ اقامت دبی

اخذ اقامت همراه با خانواده

مدت اقامت از طریق ثبت شرکت

3 ماه، یک سال، سه سال و..(نامحدود)

شرایط تمدید اقامت با ثبت شرکت در دبی

شرایط خاصی وجود ندارد

نیاز به کفیل جهت ثبت شرکت در دبی

طبق قانون جدید نیازی به کفیل نیست.

زمان حضور جهت انجام ثبت شرکت در دبی

در حدود 1 هفته

نیاز به استخدام کارمند

ندارد

نیاز به اجاره یا خرید ملک جهت ثبت شرکت

ندارد

امکان افتتاح حساب بانکی در دبی

دارد

افراد واجد شرایط جهت ثبت شرکت در دبی

همه افراد بالای 18 سال

در قانون قبل هت ثبت شرکت در دبی، نیاز به وجود شریک اماراتی داشتید که میبایست 51 درصد از سهام شرکت شما به نام ایشان باشد، اما با قوانین جدید دیگر نیازی به کفیل ندارید و 100 درصد مالکیت شرکت ثبت شده در امارات با شما است.

روش های اقامت در دبی

اقامت امارات با خرید ملک

همچنین که محدودیتی برای نوع شرکت در امارات وجود نداشته و میتوانید شرکت های متفاوتی را به ثبت برسانید. محدودیتی نیز جهت محل فعالیت شرکت وجود نداشته و متقاضیان میتوانند عملیات ثبت شرکت خود را در دبی، شارجه، عجمان، راس الخیمه، فجیره و ام القوین انجام دهند.

در آخر نیز باید گفت که نیازی به اثبات سوددهی شرکت جهت تمدید اقامت خود نخواهید داشت.

اقامت امارات از طریق کار 

یکی دیگر از راه های اخذ اقامت امارات از طریق کار بوده که برای این کار شما نیازمند کار و کارفرما خواهید بود که در امارات به آن کفیل میگویند که در کشور امارات کفیل مسئول انجام کارهای اقامت شما از طریق کار خواهد بود و تمام مراحل دریافت اقامت امارات از طریق کفیل انجام میشود، کفیل ها به واسطه به کارگیری کارمندان خارجی موظف به انجام ضمانت های به دولت امارات هستند از این رو در ازای این ضمان ها معمولا پاسپورت کارمندان خود را به عنوان گرو در نزد خود نگه میدارند که توجه به این موضوع لازم است.

اقامت امارات از طریق تحصیل

از دیگر روش های اخذ اقامت امارات مهاجرت تحصیلی به آن بوده که میتوانید تا اتمام دوره تحصیلی خود در امارات اقامت داشته باشید، البته لازم به ذکر است که امکان کار در این مدت را نخواهید داشت اما در قالب برنامه های کارورزی میتوانید به کار در امارات  مشغول شوید.

گفتنی است که امارات دارای طیف وسیعی از دانشگاه های بین المللی با سطح علمی و رنکینگ های بالای بوده که شرایط مناسبی را جهت ادامه تحصیل و اخذ اقامت امارات  برای علاقه‌مندان ایجاد کرده است.

همچنین که باید اضافه کرد که با اینکه زبان رسمی این کشور عربی بوده اما در امور تجاری و تحصیلی در دبی از زبان انگلیسی استفاده میشود پس داشتن نمره آیلتس حداقل 6 برای متقاضیان لازم است.

اقامت امارات با ازدواج

در ابتدا باید بگوییم که این روش یک طرفه بوده و بدنان معنا که ازدواج اگر یک زن خارجی  با یک مرد اماراتی ازدواج کند اقامت امارات را خواهد داشت و اقامت امارات  برای برعکس این موضوع را شامل نمیشود.

البته که دولت امارات برای این روش سختگیرانه عمل میکند و میبایست تا جهت اخذ اقامت امارات  از طریق ازدواج، واقعی بودن ازدواج خود را اثبات کنید.

سخن آخر

در این مقاله از دبی سلام به تمامی روش های اخذ اقامت امارات و دبی پرداختیم، امیدواریم که مطالب فوق برای شما کارآمد و مفید واقع شده باشند.  

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *