دبی سلام
0

راهنمایی کاریابی در دبی 2024| چطور در دبی کار پیدا کنیم؟

راهنمایی کاریابی در دبی 2024
بازدید 158

راهنمایی کاریابی در دبی 2024| چطور در دبی کار پیدا کنیم؟

کشور امارات متحده عربی در حال حاضر با داشتن شهر دبی تبدیل به یکی از قطب های گردشگری و سرمایه گذاری در دنیا شده است که توجه بسیاری از افراد را در حوزه های مختلف به سمت خود جذب کرده است. همین موضوع نیز باعث آن شده تا در چند دهه اخیر شاهد افزایش و رشد چشمگیر آمار مهاجران به این کشور برای کار و سرمایه گذاری شده‌ایم؛ از آنجایی که دبی که یکی از بهترین مقاصد گردشگری و سرمایه‌گذاری حال حاضر در دنیا به شمار میرود در نزدیکی و مجاورت کشور ما ایران قرار دارد، بسیاری از ایرانیان مهاجرت به دبی را مورد بررسی قرار میدهند، یکی از راه های مهاجرت به دبی نیز مهاجرت کاری به دبی بوده که یکی از رایج ترین روش های مهاجرت به دبی نیز به شمار میرود.

در این مقاله از مجله آنلاین گردشگری دبی سلام نیز ما قصد داریم تا به بررسی نکاتی جامع در رابطه با کاریابی در دبی بپردازیم.

چرا دبی برای کار مناسب است؟

طبق آمارها و گزارش های به دست آمده تنها 10% از مردم ساکن کشور امارات شهروند آن بوده و مابقی افراد متشکل از مهاجرانی است که این کشور را برای سکونت برگزیده‌اند؛ اقتصاد و صنعت رو به رشد در این کشور باعث شده تا فرصت های شغلی بسیار زیاد و متنوعی برای افراد ایجاد شود که میتوانید مناسب ترین و بهترین مشاغل را در دبی پیدا کنید؛ با وجود بستر شغلی وسیع و مناسب در این کشور میزان بیکاری در آن تقریبا برابر با صفر بوده است.

با اینکه زندگی در این شهر میتواند هزینه بالایی داشته باشد اما از نظر رفاه و امکانات میتوان آن را با استاندارد های جهانی مقایسه نمود و همین وضعیت مطلوب زندگی باعث شده تا افراد مختلف از سرتاسر برای زندگی به این شهر و کشور مهاجرت کنند.

از میزان رفاه در این کشور میتوان به این صورت گفت که میزان حقوق پایه ماهانه یک کارگر ساده در امارات به راحتی مخارج و هزینه های ایشان را پوشش میدهد.

راهنمایی کاریابی در دبی 2024

قوانین کار در دبی

بهترین شغل ها در کشور امارات چیست؟

همانگونه که پیشتر به آن اشاره کردیم؛ دبی و کشور امارات بستری مناسب برای اشتغال به شمار میرود و در این کشور میتوانید به راحتی با توجه به حوزه تخصص خود شغل مناسبی را پیدا و در این کشور به آن مشغول شوید، با این وجود اما طبیعی است که بعضی از مشاغل به نسبت مابقی شغل ها از استقبال بیشتری برخوردار باشند که برای آشنایی با آنها در ادامه به چندتا از مشاغل محبوب در دبی پرداخته‌ایم:

– حوزه دیجیتال و هوش مصنوعی

– معلم

– مشاغل حوزه گردشگری

– مشاغل مدیریتی

– مدیر ارشد بازاریابی

– بانکدار سرمایه گذاری

– وکیل

– و… که میتوانید با مطالعه مقاله راهنمای کار در دبی 2024 بیشتر با این مشاغل آشنا شوید.

راه های شغل یابی در دبی

یکی از سوال های که برای بیشتر افراد جویایی کار در دبی به وجود می‌آید این است که بهترین راه های شغل یابی در دبی چیست؟ و یا چطور در دبی کار پیدا کنیم؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که در ابتدا شما میبایست که تکلیف کارتان را از قبل مشخص کنید و بدانید که برای چه نوع ویزای اقامتی برای دبی میبایست اقدام کنید و سپس میتوانید با استفاده از سایت های که در لیست زیر به آنها اشاره کرده‌ایم به جستجویی مشاغل مورد نیاز بپردازید.

راه های شغل‌یابی

سایت های مربوطه

جست و جو در بین سایت های بین المللی

·       bayt.com

·       laimoon.com

·       naukrigulf.com

·       gulftalent.com

·       grabjobs.co

·       Indeed

جست و جو در بین سایت های کاریابی دولتی امارات

·        Dubai Careers

·        Federal Government Job Portal

·        Government of Ajman Jobs

پرس و جو از افراد محلی و صاحبان کار

 

جست و جو در مجلات کاریابی

·        Khaleej Times

·        Dubizzle

·          Waseet

مراجعه به موسسات کاریابی در دبی

 

با این وجود نیز بسیاری از افراد پیش از مهاجرت به دبی تکلیف کارشان در این کشور مشخص میباشد با این حال اما جهت ارتقاء شغلی بد نیست تا سری به این منابع گفته شده بزنید!

قوانین کار در دبی

یکی از جذاب ترین موضوعات برای تمام افراد در سر تا سر دنیا کاری است که دارای دستمزدی بالا باشد و در کناری کمترین میزان مالیات را بر خود داشته باشد؛ خبر خوب اینکه دبی این موضوع را در نظر داشته و این مورد باعث آن شده تا این شهر جایگاه ویژه‌ای در بین صاحبان کسب و کار و افراد جویایی شغل بشود.

اگر که در ابتدای مهاجرت خود به دبی نزد شخصی مشغول به کار شده باشید کارفرمای شما علاوه بر پرداخت حقوق پایه، حقوق اولیه‌ای مانند حق مسکن و حق درمان را نیز به شما پرداخت میکند.

همچنین طبق قانون کار دبی، کارگران قراردادی در پایان دوره غرامت قرارداد را علاوه بر حقوق خود دریافت میکنند.

این غرامت معمولا بر اساس حقوق پایه شخص بدون در نظر گرفتن پاداش است که اگر مدت زمان اشتغال شما در دبی بالا باشد میتوانید از این غرامت که حالا تبدیل به مقداری قابل توجه شده است به جهت سرمایه گذاری در دبی استفاده کنید. گفتنی است که غرامت هیچ ارتباطی با بیمه نداشته و پاداش پایان قرارد بوده که بر طبق قانون به جهت تشکر جهت خدمت به دولت به کارگران خارجی پرداخته میشود.

مقیاس غرامت کار در دبی نیز معمولا بر پایه 21 روز حقوق پایه در هر سال کار برای پنج سال ابتدایی بوده و سپس بعد از آن 30 روز حقوق در هر سال اشتغال حساب میشود.

اضافه کاری و ساعات کاری در دبی

ساعات کاری هفتگی در دبی وابسته به خط‌مشی شرکت های خاص ما بین 40 تا 48 ساعت میباشد.

ساعات کاری ادارات در دبی از 8:30 یا 9:00 تا ساعت 17:30 یا 18:00 بوده که معمولا بعضی از شرکت ها زمان کاری خود را به دو بخش 8:00 تا 1:00 و 16:00 تا 19:00 تقسیم میکنند، که این ساعات در تابستان و زمستان تفاوتی با یکدیگر ندارند.

در ماه های رمضان نیز ساعات کاری به 6 ساعت کاهش پیدا میکنند که از منظر قانونی شامل حال تمامی کارکنان بوده اما با این وجود بعضی از شرکت ها این موضوع را تنها شامل حال کارکنان مسلمان خود در نظر میگیرند.

گفتنی است جمعه ها روز استراحت مسلمان محسوب میشود که در گذشته بسیاری از شرکت ها در روزهای پنجشنبه و جمعه کار خود را تعطیل میکردند که به موجب هماهنگی با بازار جهانی این روزها به جمعه و شنبه تغییر کرده‌اند.

راهنمایی کاریابی در دبی 2024

بهترین شغل ها در کشور امارات چیست؟

مدارک لازم جهت کار در دبی

به جهت تقاضای کار در دبی به موارد و مدارکی که در ادامه به آنها پرداخته شده است نیاز خواهید داشت:

– قرارداد با یک شرکت مستقر در دبی

– مدارک اقامتی مانند کپی قرارداد اجاره یا خرید ملک در دبی

-کپی مدارک شناسایی

– شواهد کافی مبنی بر تمکن مالی کافی شخص جهت تامین هزینه های اقامت در این کشور

به جهت آشنایی بهتر با فرآیند اشتغال در دبی میتوانید مقاله راهنمای کار در دبی 2024 مورد مطالعه قرار دهید.

میانگین درآمد در دبی

طبق قانون کار دبی، کارفرما موظف است تا حقوق پایه در دبی را در قرارداد کاری خود ذکر کند که حقوق ناخالص کارمند در دبی که شامل هزینه های همچون تمامی هزینه های کمک پرداختی است به عهده کارفرما میباشد.

گفتنی است که میزان حقوق اشخاص در دبی بسته به میزان تجربه و دانش ایشان میباشد؛ به این صورت که هر چه شغل مربوطه تخصصی تر و نیازمند مهارت و تجربه بالاتری باشد دارای حقوق و دستمزد بالاتری نیز میباشد و برعکس؛ متوسط حقوق دبی در ماه برابر با 21500 درهم بوده که البته حقوق ماهانه یک کارگر ساده در دبی برابر با 5000 تا 6000 درهم بوده که با پیشرفت در کار دارای افزایش نیز خواهد بود.

در آخر

در این مقاله از دبی سلام تلاش کردیم تا هر آنچه که در رابطه با کاریابی در دبی به دنبال آن بودید را برای شما گردهم آوریم تا بتوانید به راحتی مسیر شغلی و مهاجرت خود را به این کشور و شهر زیبا در پیش بگیرید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *