دبی سلام
0

در سفر به دبی چه بپوشیم؟

در سفر به دبی چه بپوشیم؟
بازدید 73

در سفر به دبی چه بپوشیم؟

دبی یکی از مقاصد پرطرفدار در بین گردشگران و مسافران خارجی و ایرانی بسیاری است که سالانه برای بازدید از این شهر زیبا به آن سفر میکنند و اگر که شما هم قصد دارید تا با تور دبی سفری تفریحی و یا تجاری به این شهر مدرن عربی داشته باشید، مطمئنا این سوال برایتان پیش آمده که چه لباس های برای سفر به دبی بردارید و چمدان خود را با چه لباس و وسایلی پر کنید، البته که پیشنهاد میکنیم تا سبک سفر کنید و جا برای سوغات و خریدهای که در طول سفر قرار است داشته باشید بگذارید.

حال اگر که برای بستن چمدان خود برای سفر به دبی نیاز به کمک دارید، بهتر است تا انتها این مطلب از مجله آنلاین گردشگری دبی سلام همراه ما باشید چرا که قرار است تا شما را با لباس های مناسب برای موقعیت و مکانی در دبی آشنا کنیم.

دبی چی بپوشیم؟

با اینکه دبی یکی از مدرن ترین و پیشرو ترین شهر های حال حاضر دنیا به شمار میرود ولی همچنان شهری از کشوری مسلمان بوده که طالب لباس های به خصوصی در برخی از موقعیت و مکان های خاص است.

با اینکه سخت گیری در پوشش در این کشور بسیار کمتر است اما با این حال بهتر است تا مطابق با عرف این شهر و کشور لباس های خود رو انتخاب کنید چرا که ممکن است برای ورود به یکسری از مکان ها دچار مشکل و یا حتی ممانعت از ورود شوید.

همچنین که در کنار اماکن مذهبی برخی از رستوران ها نیز دارای درست کد مخصوصی هستند که رعایت آنها الزامی است.

به طور کل از آنجایی که این شهر یکی از شهر های گرم و شرجی در حاشیه خلیج فارس به شمار میرود، بهتر است تا لباس های خنک و و مناسب دمایی بالا را انتخاب کنید تا از گرمازدگی خود جلوگیری کرده و راحت تر به گشت و گذار در شهر و دیدن جاهای دیدنی آن بپردازید.

در ادامه همراه ما باشید تا برای تور دبی خود به بهترین شکل چمدان‌تان را ببندید.

قوانین پوشش لباس در دبی

برخلاف دیگر شهر هی مدرن جهان غرب، با اینکه این شهر نیز از همان شهرهای مدرن دنیا به شمار میرود اما دارای قوانین پوششی خاصی برای خود است؛ لازم به ذکر است که قوانین پوششی در دبی به نسبت ابوظبی از سخت گیری کمتری برخوردار است که یکی از دیگر دلایل محبوبیت این شهر بین گردشگران است. با این وجود اما همچنان درس کد های به خصوصی برای تردد در سطح شهر وجود دارد که با آنها آشنا خواهید شد. البته باید در نظر داشته باشید که این قوانین برای مکان های خاص، موقعیت ها و رویدادی های به خصوص بوده و قانونی در رابطه با پوشش عمومی به آن صورت وجود ندارد.

به صورت خلاصه و کلی بخواهیم بگوییم پوشیدن لباس های بدن نما، لباس های بیش از حد باز و کوتاه یا لباس های که بالای زانو و سرشانه را نشان میدهند چندان در دبی معمول نبوده ممکن است در برخی از اماکن سنتی و محلی مردم شما را نگاه کرده و یا حراست مسئول گفتگویی با شما داشته باشند، از این رو در انتخاب لباس برای سفر به دبی کمی وسواس بیشتر به خرج دهید.

لباس مناسب مراکز خرید دبی

برای رفتن به مراکز خرید همانطور که پیشتر گفتیم بهتر است تا لباس های را انتخاب کنید که کمتر بدن نما باشند، بالای زانو نبود و سرشانه شما را نشان ندهد. همچنین آقایانی بهتر است تا شلوارک های خیلی کوتاه نپوشند و در انتخاب لباس به سراغ گزینه های که شفاف نیستند و لباس زیر شما را نشان نمیدهد بروید. البته که طیف گسترده و مختلفی از افراد را با پوشش های مختلف خواهید دید، همچنین گفتنی است که در بعضی از فصول سال و مناسبت های اسلامی همچون ماه رمضان پوشش ها بسیار به سمت عرف محلی نزدیک میشوند.

قوانین پوشش لباس در دبی

در ساحل های دبی چی بپوشیم؟

پوشش مناسب ساحل در دبی

شنا کردن و رفتن به سواحل دبی یکی از اعضای جدا نشدنی سفر به دبی بوده که برای آن نیز به لباس های شنا و مایو نیاز خواهید داشت، تها باید در نظر داشته باشید که لباس های انتخابی شما نباید بسیار جذب باشند، البته در ساحل های خصوصی هتل های انتخاب لباس آزادانه تر هستند اما باید در نظر داشته باشید که لباس شنا و مایو خود را تنها در مکان های نزدیک به ساحل و استخر میتوانید به تن کنید و در خارج این مکان ها نیاز به پوشیدن لباسی مناسب و رویه بیکینی هستید.

پوشش مناسب هتل ها و رستوران ها

در مورد هتل ها و رستوران های دبی چندان سخت گیری بر روی لباس شما وجود نداشته مگر اینکه محیط هتل و رستوران بسیار رسمی و تشریفاتی باشد که از این رو نیاز به پوشیدن لباس های رسمی تری خواهید بود؛ برای آقایان پوشش مناسب شلوار های بلند و کفش کلاسیک بوده نه صندل و دمپایی؛ یکی از مکان های که دارای کد پوششی خاص است به عنوان رستوران برج العرب بوده که در صورت رعایت نکردن کد پوششی از پذیرفتن شما معذور خواهند بود.

لباس مناسب مراکز خرید دبی

در مراکز خرید دبی چی بپوشیم؟

پوشش مناسب بازار های سنتی دبی

در بازارهای سنتی دبی باید کمی محافظه کارانه تر لباس بپوشید چرا که به نسبت اماکن گردشگری از سخت گیری بیشتری برخوردارند؛ خصوصا اگر که به مناطق قدیمی و سنتی دبی برای خرید میروید بهتر است تا لباس های پوشیده تری از شلوارک و تاپ بپوشید تا به مردم محلی توهین نشود، همچنین بانوان از انداختن گردنبند و زیورآلات شلوغ بهتر است امتناع کنند چرا که نوعی  توهین به افراد محلی تلقی میشود. آقایان نیز از پوشیدن لباس های تنگ و چسبان و یا تیشرت های که برجستگی های سینه را نشان میدهد در مناطق روستایی و بازاری های سنتی بهتر است خودداری کنند.

پوشش مناسب برای مساجد دبی

یکی از مکان های که قوانین بسیار سختگیرانه‌ای در رابطه با پوشش دارد، مساجد و اماکن مذهبی دبی میباشد، بانوان میبایست از لباس های کاملا پوشیده برای ورود به مساجد استفاده کنند و آقایان نیز به گونه‌ای باید لباس بپوشند که تمام بدنشان به جز صورت پوشیده باشد.

همچنین بانوان نیاز به پوشیدن یک روپوش دارند که میتوانند از مسجد قرض بگیرند.

در کلاب های دبی چه بپوشیم؟

حتی برای رفتن به کلاب هم در دبی کد پوششی وجود دارد! دبی شهری تجملی و لوکس تلقی میشود و از این رو نیز تا جایی ممکن این موضوع را باید در پوشش خود رعایت کنید، برای بازدید از کلاب های دبی بانوان میبایست از کفش های رسمی و پاشنه دار استفاده کرده و آقایان نیز نباید با لباس های همچون شلوار، کفش ورزشی یا صندل ساحلی وارد کلاب های دبی شوند.

برای آشنایی با بهترین کلاب های دبی پیشنهاد میکنیم مقاله فوق را مطالعه کنید.

لباس مناسب تور صحرا دبی

برای رفتن به تور های صحرا دبی تا جایی ممکن خنک ترین و راحت ترین لباس های خود را همچون شلوار، تیشرت و کفش ورزشی انتخاب کنید که از هوشمندانه ترین انتخاب ها برای تورهای صحرا به شمار میرود.

پوشش مناسب هتل ها و رستوران ها

در تور صحرا دبی چی بپوشیم؟

در آخر

حالا با باید ها نباید های لباس پوشیدن در دبی آشنا شدید و میتوانید با خیالی راحت چمدان خود را برای یک سفر به یاد ماندنی به دبی آماده کنید، پیشنهاد میکنیم تا برای کسب اطلاعاتی بیشتر از این شهر توریستی سری به دیگر مقالات مجله آنلاین گردشگری دبی سلام بزنید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *