دبی سلام
0

تاریخچه و راهنمای شهر دبی

تاریخچه و راهنمای شهر دبی
بازدید 134

تاریخچه و راهنمای شهر دبی

دبی یکی از شهر های پرطرفدار و توریستی کشور امارات بوده که پایتخت و مهمترین کشور امارات میباشد و یکی از مدرن ترین شهرهای این کشور و قاره آسیا به شمار میرود.

این شهر در نوار ساحلی امارات قرار گرفته دارد و راس منطقه شهر دبی، عجمان و شارجه محسوب میشود. همانطور که میدانید نوع حکومت این کشور سلطنتی بوده و جمعیت آن در طبق آمار به دست آمده در سال ۲۰۱۸ برابر با ۳.۰۱۰.۲۶۱ نفر بوده و مساحت آن معادل با ۴.۱۱۴ کیلومتر مربع میباشد.

با توجه به اینکه این شهر مهاجر پذیر بوده و تقریبا در صدر جدول شهر های توریستی و مهاجر پذیر دنیا قرار گرفته است، فرهنگ دبی متشکل از ادغام چندین فرهنگ مختلف و گوناگون در خود است.

اگر که با تور دبی به این شهر زیبا سفر کرده باشید قطعا با آسمان خراش های بسیار و اماکن دیدنی و تفریحی متنوع آن مواجه شده باشید.

از آنجایی که شهر دبی یکی از مقاصد توریستی و محبوب در دنیا به شمار میرود طبیعی است که در آن مراکز خرید متنوع و بسیاری را که در خود برند های مطرح شناخته شده در دنیا را جای داد است را پیدا کنید. همین موضوع نیز باعث رونق صنعت گردشگری و افزایش درآمد این کشور عربی شده است.

با سفر به این شهر مطمئنا به فکر زندگی در داخل برج های زیبا و بزرگ دبی افتاده‌اید.

 با اینکه آب و هوای دبی گرم و شرجی است اما این موضوع باعث نشده تا تاثیری در محبوبیت آن در بین گردشگران و مسافرانی باشد که این کشور را برای سفر انتخاب میکنند. البته که همین موضوع نیز باعث شده تا سواحل این شهر مکانی مناسب برای انجام انواع تفریحات و سرگرمی های دریایی باشد.

ادغام فرهنگ های مختلف و توریستی بودن این شهر باعث شده تا بتوانید در آن انواع رستوران ها و کافه های را پیدا کنید که در خود منوی متنوع از انواع غذا های دریایی، عربی، اروپایی و … را جای داده‌اند. 

در این مقاله از دبی سلام قصد داریم تا شما را با شهر دبی و فرهنگ امارات بیشتر آشنا کنیم. 

تاریخچه شهر دبی

دبی تا چند دهه پیش یکی از توابع مشایخ ابوظبی امارات بوده که بعد از ساکن شدن ۸۰۰ نفر از قبیله بنی یاس که رهبری آن به عهده خانواده مکتوم در سال ۱۸۳۳ باعث شد تا شهر دبی تبدیل به مرکز ماهی گیری، صید مروارید و تجارت دریایی امارات بشود.

به همین منوال دبی با آغاز قرن بیستم تبدیل به بندری موفق در خلیج فارس شد و جمعیت آن تا اواخر قرن بیستم به حدود بیست هزار نفر جمعیت رسید که مهاجران یک چهارم از این تعداد را تشکیل میدادند.

با توجه به افزایش تعداد کشتی ها این موضوع سبب آن شد تا گل و لای در خور افزایش پیدا کند و در سال ۱۹۵۰ حاکم وقت دبی که شیخ راشد بن سعید آل مکتوم بود تصمیمی گرفت که در آن زمان تصمیمی عجیب، پر هزینه و غیر عملی به نظر میرسد؛ اما در نهایت این اتفاق باعث شد تا حجم حمل و نقل دبی افزایش پیدا کرده و این شهر را تبدیل به دبی کند که ما میشناسیم.

زبان و مذهب مردم دبی

دین رسمی کشور امارات متحده عربی اسلام بوده و در خود دارای اقلیت های همچون هندو، مسیحی، بهایی و بودایی نیز جای داده است.

تاریخچه و راهنمای شهر دبی

آب و هوای شهر دبی

زبان رسمی مردم دبی عربی بوده که در مکالمات روزمره و عادی از آن استفاده میکنند. البته با افزایش تعداد مهاجر و توریست به این منطقه میتوانید زبان های همچون فارسی، هندی، بنگالی و چینی را نیز در مکالمات عادی و روزمره مشاهده کنید.

آب و هوای شهر دبی

میانگین بیشترین دما در دبی حدود ۴۱ درجه سانتی گراد بوده و گرم ترین ماه سال در دبی نیز ماه آگوست میباشد. کمترین دمای هوا در شب ها نیز ۳۰ درجه سانتیگراد اندازه گیری شده است. روزها در اغلب سال آفتابی هستند و همین موضوع در زمستان ها نیز صدق میکند و زمستان های دبی نیز گرم هستند و میانگین دمای اندازه گیری شده در ماه ژانویه که سردترین ماه در سال است برابر با ۲۴ درجه سانتی گراد و کمترین دمای اندازه گیری شده در طول شب نیز ۱۴ درجه سانتی گراد میباشد.

در چند دهه اخیر میزان بارندگی کاهش پیدا کرده و میانگین بارندگی در سال به ۹۴.۳ میلیمتر در سال رسیده است. تابستان های دبی میتواند برای بسیاری از افراد نامطلوب و سخت باشد چرا که گرم و شرجی میباشد اما با توجه به امکانات رفاهی متعددی که در این شهر وجود دارد جای نگرانی نخواهید داشت.

واحد پول دبی

درهم واحد پولی کشور امارات بوده که هنگام سفر به این کشور و خرید در دبی بهتر است تا همراه خود داشته باشید، علامت اختصاری درهم  AED بوده و معمولا به شکل اسکناس های ۵۰۰، ۱۰۰، ۵۰، ۲۰، ۱۰، ۵ و همچنین ۱۰۰۰ درهمی در دسترس هستند.

سوغات دبی

دبی به خرید کردن معروف است و تبدیل به پایتخت خرید در خاورمیانه شده است که در خود بیش از ۷۰ مرکز خرید بزرگ را جای داده است. این مراکز خرید شامل بازار های طلاُ، بازار مدینه جمیرا، دبی مال، مرکز خرید مرکاتو، مرکز خرید برجمان، مرکز خرید ابن بطوطه، سیتی سنتر دیره و گلوبال ویلچ میباشند.

از سوغات دبی میتوان به پوشاک، فرش، شال کشمیر و ابریشم، وسایل الکترونیکی، شیرینی های خرمایی و خرما، خنجر های سنتی، عطر، طلا، ادویه، شکلات، وسایل تزیینی، صنایع دستی و انواع عروسک های سنتی اشاره کرد.

 در آخر

در این مقاله از دبی سلام تلاش کردیم تا شما را با دبی و فرهنگ آن بیشتر آشنا کنیم تا بتوانید در سفر به دبی آشنایی خوبی را نسبت به این شهر توریستی و محبوب دنیا داشته باشید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *