دبی سلام
0

باغ گل دبی

باغ گل دبی
بازدید 63

باغ گل دبی

به عقیده بسیاری به باغ گل دبی می‌بایست لقب هشتمین عجایب هفتگانه جهان اطلاق میشد چرا که این باغ گل دبی نه تنها یکی از عجایب دبی در شهر دبی به شما میرود بلکه جای آن داشت تا به عنوان یکی از عجایب دنیا نیز شناخته میشد؛ عمرا اگر بدانید که این باغ گل رنگارنگ و زیبایی که در حال مشاهده آن هستید در دل کویر قرار دارد و لحظه ای هر کسی که از آن دیدن میکند این واقعیت را فراموش خواهد کرد که تمام این زیبایی و طراوت دقیقا در بین کویر دبی و گرمای سوزان عربستان قرار دارد!

اگ که قصد سفر به دبی را دارید پیشنهاد میکنیم تا از قبل با جاهای دیدنی این شهر مدرن عربی آشنا شوید، مجله آنلاین گردشگری دبی سلام این فرصت را به شما میدهد تا با جدید ترین و زیبا ترین جاهای دیدنی شهر دبی آشنا شده و بهترین برنامه ریزی را برای سفر به این جزیره برای خود و همراهنتان داشته باشید؛ در ادامه همراه ما باشید تا با یکی از زیبا ترین و جذاب ترین جاهای دیدنی دبی یعنی باغ گل معجزه دبی آشنا شوید.      

باغ گل معجزه دبی

کارتن های بچگیمان را یادتان هست؟ همان ها که در خود باغ های گل زیبایی را داشتند؟ خوب باغ گل دبی نسخه واقعی کارتون های بچگیمان هستند که میتوانید در واقعیت از آن دیدن کرده و از زیبایی خیره کننده ملیون های گل متفاوت و متنوع لذت ببرید! باغ گل معجزه دبی در مساحتی به اندازه 72 هزار متر مربع یکی از بزرگ ترین و متنوع ترین باغ گل های موضوعی به حساب می‌آید که جالب است بدانید که در کتاب گینس نیز به ثبت رسیده است؛ نکته جالب دیگر در رابطه با این باغ گل این است که با این که این باغ در خود دارای 45 میلیون گونه گل مختلف است اما شما در آن حتی یک عدد زنبور یا حشره را نیز مشاهده نخواهید کرد این موضوع خود یکی از شگفتی های این باغ به شمار میرود.

در ادامه باید بگوییم که در یکی از روزنامه های خوشنام و روز انگلیسی باغ میراکل دبی به عنوان جایگزینی مدرن برای باغ های معلق بابل معرفی شده  همین موضوع میتواند علت این اینکه چرا باید در سفر خود به دبی از این باغ دیدن کنید را محکم تر میکند.

گفتنی است که اگر از این باغ دیدن کردید، پیشنهاد میکنیم تا از باغ پروانه های دبی نیز دیدن کنید، ورودی این باغ مجزا بوده و گفتنی است که یک باغ سرپوشیده است و در آن میتوانید انواع و اقسام پروانه های کمیاب و زیبایی که در یک محیط زیبا زندگی میکنند را از نزدیک مشاهده و زیبایی آنها را تحسین کنید.

باغ گل دبی

باغ گل معجزه دبی

تاریخچه باغ گل معجزه دبی

در رابطه با تاریخچه این باغ باید بگوییم که روز کلنگ زنی و ساخت آن مصادف با 14 فوریه و یا به عبارتی روز عشاق در سال 2013 میلادی بوده و در نهایت این پروژه عظیم در سال 2016 افتتاح و رونمایی شد.

نکته جالب این است که این باغ در سال ابتدای کار خود به عنوان بهترین باغ زیبایی سال معرفی و به عنوان بزرگترین باغ گل در سراسر جهان شناخته شد.

همچنین باید اضافه کرد که مراسم افتتاحیه این باغ تا یک ماه برپا بوده و در آن زمان دبی پذیرایی 2 میلیون گردشگری که به دنبال تحسین زیبایی این باغ به دبی سفر کرده‌اند، بود.

ساخت این باغ بر عهده شرکت بزرگ آکار که از فعالان حوزه کشاورزی است بوده و طراح و سرپرست اجرایی آن آقای عبدالناصر رهال که بازرگانی اردنی است بود؛ بودجه در نظر گرفته شده برای باغ گل معجزه دبی برابر با 40 میلیون درهم بود که به سرپرستی ایشان بوده و در نهایت شاهد یک باغ بی نظیر 72 هزار متر مربعی با 45 میلیون از انواع گل های زیبای دنیا هستیم.

جالب است بدانید که تعداد گل های این باغ هر ساله تغییر میکنند و هیچگاه یکسان نیست، این باغ گل که در تابستان های تعطیل است به بازسازی مشغول شده و با کاشت و پرورش مجدد گل و گیاهان مجددا آغاز به کار میکند.

طراحی منحصر به فرد باغ معجزه دبی

طراحی این باغ به گونه‌ای است که شما از هر طرف به آن نگاه کنید طرحی 3 بعدی را مشاهده کنید و این کار حاصل دسترنج طراحان ماهر و خبره‌ است که با استفاده از تپه ها، نقش برجسته ها و انواع ماکت باغ میراکل دبی را مانند یک تابلوی نقاشی زیبا در برابر نگاه تحسین آمیز بینندهگانش به نمایش در آورده‌اند.

با قدم زدن در این باغ میتوانید انواع ماشین ها، ماکت های مختلف، هواپیما و انواع اشکال هندسی و احجام مختلفی که از انواع و اقسام گل های زیبا و رنگارنگ پوشیده شده اند را پیدا و از دیدن آنها لذت ببرید.

بخش های مختلف باغ گل دبی

باغ گل دبی دارای قسمت های مختلف و گوناگونی است که در ادامه به یکدیگر به بررسی آنها پرداخته‌ایم:

باغ متعدد گل

محوطه اصلی باغ میراکل دبی یک پارک وسیعی و بزرگ بوده که در سرتاسر آن میتوانید انواع اقسام گل های مختلف را مشاهده کنید، گفتنی است که هزینه آماده سازی این باغ برابر با 11 میلیون دلار بدوده و تمامی زیر کشت و گل ها گیاهان به کار رفته گیاهان دارویی هستند؛ تمامی گل  های که در این باغ مشاهده خواهید کرد از 200 کشور مختلف در دنیا گرد هم آمده اند و این صحنه خارق العاده را ساخته‌اند.

از آنجایی که این باغ گل هر ساله تابستان باز کاشت میشود میتوانید این تضمین را داشته باشید که هیچکدام از یک بازدید شما از این باغ زیبا مشابه به دیگری نخواهد بود. همچنی که این باغ یکی از بهترین لوکیشن های عکاسی در دبی به شما میرود که میتوانید برای ثبت عکس و فیلم های خاطره انگیز خود از آن استفاده کنید.

باغ پروانه ها

بخش دیگر و جذاب این باغ گل، باغ پروانه های آن بوده که دارای مساحتی به اندازه 1800 متر مربع میباشد و در این مکان سرپوشیده شما میتوانید از 15 هزار گونه مختلف از پروانه های موجود در دنیا در کنار هم مشاهده کنید.

نکته جالب در رابطه با این باغ این است که هر نوبت تنها 300 نفر اجازه بازدید از این باغ را دارند چرا که در صورت بیشتر شدن این تعداد و ازدحام جمعیت پروانه ها اذیت خواهند شد؛ از طراحی، دکوراسیون و… این باغ میتوان متوجه شد تمامی این کار ها در راستای راحتی و آسایش پروانه ها در نظر گرفته شده است.

فروشگاه های متعدد

این قسمت از باغ دارای فروشگاه های مختلفی است که میتوانید به خرید سوغاتی های جالب و جذاب مشغول شوید، خرید سوغات از این فروشگاه میتواند انتخاب خوبی برای هدیه دادن باشد اللخصوص که تمامی محصولات این باغ دارای مارک گل و پروانه هستند و آنها را تبدیل به انتخابی مناسب برای هدیه میکند.

حوضچه ماهی

در این باغ گل قسمتی تحت عنوان حوضچه ماهی وجود دارد که در ن میتوانید از 3 حوضچه زیبا و رنگارنگی وجود دارد دیدن کنید.

محوطه مخصوص بازی کودکان

اگر همراه خود کودک دارید و ترس این را دارید که در هنگام بازدید از باغ حوصله‌اش سر برود میتوانید با خیال راحت کودک  خود را در پارک بازی کودکان گذاشته و به گردش خود در پارک بپردازید.

میک موس و الهه ته فیتی

میکی موس معروف ترین شخصیت کمپانی والت دیزنی بوده که در قسمتی از باغ گل دبی میتوانید مجسمه عظیم الجثه ای از آن را که با گل پوشیده شده است را همراه با ته فیتی که نام الهه ای که در کارتون معروف مو‌آنا است مشاهده کنید، که این قسمت برای بزرگسالان و کودکان بسیار جذاب است.

خرس تدی

از آنجایی که این پارک در زمان ولنتاین و روز عشاق دست به ساخت زد، به یاد داشت آن روز و گرامی داشت این زمان در باغ گل دبی یه خرس تدی همراه با جعبه شکلات پوشیده شده از گل وجود دارد که میتوانید از آن دیدن کنید.

باغ گل دبی

خرس تدی

بهترین زمان بازدید از باغ معجزه دبی

همانطور که گفتیم این باغ در تابستان بسته است که به عبارتی میشود از اواخر خرداد ماه تا اواسط شهریور ماه.

بهترین زمان بازدید از باغ گل دبی برابر با فصل بهار بوده اما باید در نظر داشت با نزدیک شدن به اواخر بهار هوا هم گرم تر میشود و میتواند بازدید را کمی آزار دهنده و دشوار کند.

فصل پاییز نیز باغ مجددا شروع به کار میکند و از بهترین زمان های بازدید از باغ گل دبی بوده چرا که هوا خنک تر شده است.

در نهایت در فصل زمستان بهترین زمان بازدید از باغ گل دبی بوده که آب و هوا در ایده‌آل ترین حالت خود قرار دارد و گل ها در شاداب ترین حالت خود هستند.

امکانات باغ گل دبی

از امکانات این پارک میتوان به پارکینگ همگانی، پارکینگ VIP، پارکینگ خصوصی که اگر که اقدام به اجاره خودرو در دبی کرده‌اید از آنها استفاده کنید، نیمکت های برای استراحت، اتاق کمک های اولیه، سرویس بهداشتی، اتاق مخصوص افراد معلول با ویلچر، فروشگاه، رستوران، کافی شاپ و… اشاره کرد.

در آخر

برای رفتن به باغ گل دبی علاوه بر آنکه میتوانید از وسایل نقلیه عمومی همچون مترو، تاکسی و اتوبوس استفاده کنید، میتوانید با اجاره ماشین در دبی سفر را برای خود راحت تر و با کیفیت تر کنید.

آدرس: منطقه 2، خیابان البرشا، دبی لند

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *